پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش

آپلود عکس لیموفایل


ليموفايل
 
نويسندگان
لینک دوستان
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 31
دیروز : 11
افراد آنلاین : 1
همه : 991

پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي

پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي شامل 38 اسلايد زيبا كه با جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد و براي دانشجويان علوم تربيتي كاربرد دارد


مشخصات فايل

تعداد صفحات 38
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي علوم تربيتي


توضيحات كامل

پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي

 

پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي شامل 38 اسلايد زيبا كه با جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد . همچنين به راحتي مي توان قالب آن را به مورد دلخواه تغيير داد و در تهيه آن كليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت گرديده است. اين پاورپوينت براي دانشجويان علوم تربيتي و ساير دانشجويان مرتبط كاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشي از متن اين پاورپوينت را براي شما آورده ايم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را مشاهده كنيد و در صورت تمايل در ادامه مطلب آن را دانلود نماييد .

 

      مقدمه

جان ديويي (متولد 1859 آمريكا) يكي از نمايندگان برجسته فلسفه موسوم به عمل‌گرايي (پراگماتيسم) است. پراگماتيسم نظريه‌اي است كه در پاسخ به اين پرسش كه معيار درست بودن يك گزاره (قضيه) چيست؟ مي‌گويد: سودمندي و به كارآمدن يعني يك انديشه آنگاه درست است كه به كار آيد و مشكلي را بگشايد. به كارآمدن، تنها معيار درست بودن انديشه است.

 

با توجه به اين ايده بنيادي، پراگماتيست‌ها هر ارزشي را نسبي و وابسته به شرايط خاص اجتماعي، رواني، فرهنگي و به طور كلي، شرايط معين مي‌دانند و برآنند كه هيچ هدف ثابتي يافت نمي‌شود و آموزش و پرورش نيز نمي‌تواند يك ايده‌آل جاويد داشته باشد. زيرا بسياري از ارزش‌ها و هدف‌ها گذرا و تابع شرايط و وضعيت‌هاي ويژه‌اند و از آنجا كه وضعيت‌هاي ويژه بي‌شمارند، جستجوي يك هدف مشخص و كلي بيهوده است.

به نظر ديويي همه دانستني‌ها، مهارت‌ها و حتي ارزش‌ها ابزارهايي هستند كه انسان را در سازگار شدن با وضعيت‌هاي تازه و حل مشكل‌هايي كه از اين وضعيت‌ها بر مي‌خيزد، ياري مي‌كنند.

ديويي بهترين روش آموزش را به كاربردن روش پژوهش علمي توسط خود دانش‌آموزان مي‌داند. همان روشي كه يك پژوهنده يا دانشمند براي رسيدن به پاسخ يك مساله در پيش مي‌گيرد. كار يك معلم پيش از هر چيز راهنمايي دانش‌آموزان و ياري آنان در كار پژوهش است. ديويي بر آن است كه معلم بايد تا آنجا كه مي‌تواند از بيان انديشه‌ها به صورت قطعي و جزمي خودداري كند.

به نظر ديويي «تفكر، محور آموزش و پرورش است و روش‌هاي آموزش و پرورش بايد مبتني بر جريان تفكر باشد و هر روشي كه بهتر از روش‌هاي ديگر كودك را به تفكر وادار كند، با ارزش‌تر است» و شرط توفيق در كاربرد اين روش نيز آن است كه معلم هر درسي را با واقعيات زندگي دانش‌آموزان مرتبط كند و با تكيه بر نيازهاي عملي دانش‌آموز و فعاليت خود او، چگونگي شناخت موضوع معيني را به او بياموزد. ديويي معتقد است كه معلم در صورتي در كاربرد روش حل مساله موفق خواهد بود كه موضوعات قابل فهم و دانش‌آموز به آن علاقه‌مند باشد و در واقع موضوع درس، مساله او باشد نه مساله معلم. البته اين بدان معنا نيست كه معلم بايد فقط مطالب مورد علاقه كودكان را بياموزد. بلكه بايد آنها را راغب به فراگيري درس‌ها كند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
ويژگي‌هاي آموزش و پرورش
روش آموزش و پرورش
تربيت اجتماعي و اخلاقي
پايان

 

عنوان : فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي

فرمت : پاورپوينت

حجم : 360 كيلوبايت

تعداد صفحات : 38

 

پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

 

پاورپوينت فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه جان ديويي


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۷:۵۲ ] [ مهدي ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک


کوتاه کننده لینک